Selasa, 17 Februari 2009

Temanku...

Andai hening ini bisa berkata-kata, pastikan ku utus bisikan doaku untukmu...
Andai rembulan bisa memahami, kan ku paksa ia menyinarimu..tapi, mustahil untukku lakukan itu semua..hanya kalungan doa mengiringi setiap langkah perjuanganmu teman..

Duhai teman yang dikasihi…

Hidup ini ibarat sebuah pelayaran yang menuju Akhirat..telah banyak yang karam dilautan,godaan mahaupun dugaan. Oleh itu belayarlah dengan kapal taqwa berkompaskan Ilmu Islam dan berbekalkan Iman...

Duhai teman yang disayangi...

Kadang-kadang kita kesunyian tika tidak ada insan disisi..terasa rindu bila berjauhan..sedih jika kehilangan..takut bila keseorangan dan risau ditimpa musibah..tapi apakah kita tidak menyedari sebenarnya ALLAH sentiasa disisi kita..rindukan kita..pengubat luka kita..melindungi kita dan penenang hati kita ketika semua insan melupakan kita..

Duhai teman yang disanjungi...

Kemanisan iman disemai di dalam jiwa sesama insan yang bertemu dan berpisah kerana ALLAH, .cinta dan benci kerana ALLAH, nasihat dan tegur kerana ALLAH, berukhuwah kerana ALLAH, hatta tiap hubungan dan ikatan aqidah islamnya di dasarkan kepada ALLAH..Indahnya ukhuwah fillah kerana tautan hati yang tertulis dihubungkan oleh ALLAH..itulah rahmat dan nikmat yang tidak ternilai kepada hamba-hamba pilihannya dalam berukhuwah..

Duhai teman yang dihormati...

Hari ini bukan semudah semalam untuk bergelar manusia sempurna..banyak yang perlu dikorbankan, banyak juga yang terpaksa dilepaskan..sekali langkah tersadung rebah menyembah..sekali melangkah gagah, tersenyum megah dan semua itu memerlukan pengorbanan, menentukan kesabaran dan air mata..selagi prinsip hidup berada diatas landasan yang betul, usah di gusar pada “ANUGERAH TUHAN”..anggaplah bila sesekali diduga itu sekadar untuk mematangkan dan mengajar kita bangun untuk menjadi manusia sesempurna insan…

Duhai teman yang setia...

Sesuatu yang di impikan tidak selalu menjadi kenyataan tetapi apa yang tidak di duga seringkali berlaku dengan tiba-tiba..biarlah kita menangis hari ini kerana kesakitan semalam..tapi usah kita ketawa memanjang kerana kemenangan yang belum pasti untuk selamanya..tiada abid yang ma’sum tanpa dosa..apalagi bila berjiwa muda, namun kegagalan bukanlah mengajar erti kekalahan tetapi mengingatkan tentang kemenangan yang masih tertunda. Mungkin hari ini kita kuat dan selesa tapi tidak mustahil esok kita pula rebah tidak berdqya..kuatkan hati wahai pejuang ALLAH..

Duhai teman yang riang...

Tiap kesusahan itu disusuli dengan kemenangan..tiap usaha yang baik itu tidak akan di sia-siakan oleh ALLAH..dan bersabarlah kerana tiap Ingatlah makhluk itu telah ditetapkan rezekinya dimuka bumi ALLAH ini..gandakan usahamu dan mintalah kepadaNYA..

Duhai temanku..

Dalam keriangan kita terlupa rupa-rupanya perjalanan kita semakin singkat menujuNYA..semoga nikmat usia yang terus diberi hingga saat ini telah kita gunakan ke jalan yang diredhai ILAHI..

YA MUJAHIDUL ISLAM...

Jasadmu hanya pinjaman didunia, hatimu hanya milik yang ESA,. Perjuanganmu untuk agamaNYA..Semoga diri kalioan sentiasa dalam redhaNYA..




DISEDIAKAN OLEH:
HAMBA ILAHI 11 JUN 2008

0 comments: